Rådgiver

Midtstuen skoles rådgiver og sosiallærer er Marianne Tjøstheim . Ønsker du kontakt med henne, tar hun gladelig imot besøk på kontoret.

Hun kan også nås ved å ringe, sende epost, eller via Facebook Messenger.

Rådgiveren har et særskilt ansvar for å hjelpe elevene med overgangen mellom ungdomsskole og videregående skole.

På Midtstuen jobber vi med å gjøre valget og overgangen til videregående så  god som mulig. I den sammenhengen vil elevene gjennom hele undomskolen jobbe med de ulike videregående skole programmene.

• Våren i 9. klasse og høsten i 10. klasse får alle elever mulighet til å dra på "smakebitkurs" på videregående skole.
  • Høsten på 10. trinn arangeres det et eget foreldremøte hvor det orienteres om videregående skole.
  • Fra desember til februar tar rådgiver imot individuelle samtaler og smågrupper til orientering om videregående skole.
  • Gjennom hele skoleåret vil det bli gitt ulik informasjon om videregående på skolens Facebook side, der folk kan ta kontakt med rådgiver for ulike spørsmål.

Bildelenkene gir tips og informasjon både om utdanningsvalg og yrkesvalg:

vbn logo  logo Videregående skole

logo  logo